מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 272 ש"ח, ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

תזונה בתבונה – צבעי מאכל

האם שמתם לב לכך שאחד הגורמים העיקריים לכך

שילדים בוחרים ממתק/שלגון/חטיף מסויים הוא צבעו?
וככל שהצבע בולט וזוהר יותר-הרי זה משובח!

כותרת המאמר אומרת הכל. כל נושא והקשר בין צבע למאכל הוא לא הגיוני,שקרי ומאוד מאוד לא בריא!
אז לפני שהיד מושטת למדף,או באופן כללי,אם אתם הורים,מורים ,סבא וסבתא או פשוט מבוגרים אחראים-אנא קראו מאמר זה בעיון.

אם אין לכם זמן או רצון להעמיק בסיבות ל-למה לא לרכוש שום מוצר המכיל צבעי מאכל-זה גם בסדר.תתחילו ישר ליישם! לא לרכוש,לא לצרוך,לא לתת מתנות או פרסים-יש תחליפים אחרים! הרבה יותר בריאים.


מה הוא המונח “צבעי מאכל”?

המונח צבעי מאכל גורם לציבור הצרכנים להאמין שהצבעים המוספים למזונות מיועדים ומותרים לשימוש במזונות.
האמת היא שצבעי המאכל הם תוספים כימיים לחלוטין מוספים למזונות המעובדים,בעיקר לגלידות, משקאות, ממתקים, ריבות,בכדי לשוות להם מראה המושך את העין ומעורר את הרצון לרכוש ולאכול. קהל היעד העיקרי של הצבעים הם כמובן הילדים, שרגישים לחומרים אלו פי 50 ממבוגרים.
 
החל מאמצע המאה ה-20 החלו לחקור את השפעת הצבעים על בריאות האדם, עם התרבות ההוכחות על פגיעתם הרבה של הצבעים.


הפגיעה הבריאותית,מטבע הדברים,באה לידי ביטוי בעיקר אצל ילדים! וקשר הדוק הוכח בין הפרעות קשב, ריכוז ומידת האקטיביות לבין צריכה של ממתקים המכילים “צבעי מאכל”.
מודעות הציבור הביאה לשינוי משמעותי בצריכת “צבעי המאכל” ומדינות רבות באירופה וארה”ב החמירו את התקנים לגבי כמות הצבע המותרת לגרם.

צבעים רבים גם הוצאו לגמרי מחוץ לחוק והיצרנים חיפשו וגם מצאו, צבעים מהטבע המהווים תחליפים בריאים יותר.
 
במדינת ישראל עדיין לא חל שינוי משמעותי ומשביע רצון וכך ניתן למצוא מוצרים המכילים צבעים ותוספים האסורים לחלוטין מזה שנים במדינות אחרות או לחלופין הכמות המותרת לשימוש גבוהה בהרבה מהכמות המותרת לשימוש במדינות אחרות.
 
עצוב ונכון – בשל עלות הייצור הזולה מאוד של ממתקים המכילים “צבעי מאכל” נהנים דווקא האוכלוסיות העניות ממבחר מרשים ומגוון עצום של ממתקים (וחטיפים) מזעזעים, המסכנים ממש את הבריאות.
 
הנזקים הבריאותיים האפשריים 
החל מהפרעות קשב,ריכוז, היפראקטיביות, סכרת וסכרת נעורים, אלרגיות ובעיקר בדרכי הנשימה. עודף ליחות, החלשות מערכת החיסון ומתוך כך חשיפה למחלות בעתיד.

*טיפ חשוב! חטאתם,עוויתם, פשעתם ואתם מאכילים את הילדים בכמות קטנה או גדולה אבל במינון קבוע של תוספי מזון כצבעי מאכל,חומרים משמרים, סוכר לבן, מונוסדיום גלוטומאט והילדים סובלים ברמה זו או אחרת מהבעיות שציינו – לפני כל טיפול תרופתי הורידו לחלוטין את כל התוספים! רק אז תקבלו תמונה בריאותית אמיתית.
 
ממה מכינים את “צבעי המאכל”
צבעי המאכל המלאכותיים מבוססים ברובם על נפט! פחם! ותרכובות כימיקלים.
קבוצת צבעי אזו למעלה ממחצית הצבעים הנמצאים במזון,משקאות ותעשיית הטכסטיל שייכים לקבוצה זו. אלו חומרים המסיסים במים ומכילים חנקן וחומצות חנקתיות הנוצרים מרכיבי אזואיק דיאזו וחומרים כימיים מקשרים. למעשה, ריאקציה בין חומצה חנקתית לבין אמין ארילי ובין שניהם לבין חומצה קרבולית המופקת מזפת פחם הייתה צעד ראשון בפיתוח למעלה ממחצית צבעי המאכל. בתעשיית המזון מבוקשים הצבעים האלו בשל יציבותם ומחירם. צבעי האזו חשובים ביותר גם לתעשיית הטכסטיל! מכיוון שהם משפרים את עמידות הצבע בטכסטיל.

צבעים העשויים מזפת פחם לקבוצה מזיקה במיוחד שייכים הצבעים הצהובים, אדומים,שחורים, סגולים, כחולים ועוד. הזפת הוא נוזל שחור,דמיך וצמיג הנוצר בעת זיקוק הפחם. זיקוק נוסף של זפת המזוקקת מפיק תרכובות כימיות נוספות אשר ממרביתן מופקים צבעי מאכל.
פעמים רבות מופקים צבעים משילוב של שני הקבוצות גם יחד. שאריות הזפת מופנות לתעשיית הזיפות-ומשמשות לזיפות גגות וכבישים.

צבעי מאכל טבעיים גם כאן השמחה אינה שלמה מכיוון שבתהליך מיצוי הצבע ממקורות טבעיים נעשה שימוש בחומרים לא טבעיים ובנוסף, ידוע הוא שלא כל מה שטבעי הוא בריא ולכן מומלץ בעיקר לאותם הרגישים יותר לא להפריז בצריכת צבעי המאכל הטבעיים.

רשימת צבעי  מאכל מסוכנים
אמנם מצורפת למאמר רשימת צבעי המאכל והשפעתם הבריאותית, אך מומלץ כמובן לוותר מלכתחילה על שימוש בצבעי מאכל ולהפחית את השימוש בצבעים הטבעיים, ובכלל –
הפחיתו את השימוש בממתקים!

לרשימת צבעי המאכל לחצו כאן 
מקור עיקרי למאמר זה הוא ספרו המומלץ מאוד של ד”ר ח.ש. סדובסקי “לרפא את הקוץ” – המדריך המלא לתוספי מזון ומחלות. הספר מכיל תאור מפורט – לפי מספרי הE של כל התוספים במזונות – וערוך בצורה קלה לקריאה.

דילוג לתוכן