מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 272 ש"ח, ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

חשיבות האיזון החומצי בסיסי למניעת מחלות ושמירה על הבריאות

כדי לחיות חיים של בריאות בגוף ובנפש חייב להיות איזון בין כל מערכות הגוף. נושא זה של האיזון החומצי בסיסי בגוף (איזון רמת הPH). חשוב ומאגד בתוכו הרבה מאוד תובנות ביחס לבריאותנו.

 

מדוע חשוב איזון החומצה בסיס בגוף?

המזונות השונים מספקים לנו רכיבי תזונה חיוניים כמו חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים, רכיבים אלה ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות וגופינו לא היה יכול לשרוד בלעדיהם, אולם הגוף יכול לספוג ולהשתמש בחומרים המזינים רק כשהאיזון חומצ-בסיסי תקין. כשהגוף נמצא בחוסר איזון חומצי-בסיסי, נוצרות בעיות – החל בהפרעה לחיידקי המעיים ועד לתפקוד לקוי של אנזימים הפוגם בספיגה ושימוש תקיןברכיבי מזון חיוניים. אם לא מטפלים בחוסר האיזון, בסופו של דבר נוצרים חוסרים תזונתיים, ובעקבותיהם מחלות  ועוד. המושג “חמצת כרונית קלה” הופך להיות מוכר יותר ויותר ומשמעו חוסר איזון קל הקיים אצל אנשים בריאים לכאורה. עשרות מחקרים בדקו את השפעותיה השליליות של חמצת זו על הבריאות, ומסתבר שהיא מגבירה אוסטיאופורוזיס ושבירת עצמות, דלדול שרירים, ועלולה לגרום לאבנים בכליות, למחלות מפרקים, לכאבי גב ועוד. שנים של חוסר איזון יכול לגרום גם למחלות קשות יותר כפי שנלמד ממחקרו של ד”ק אוטו ורבורג.בשנת 1931 זכה ד”ר אוטו ורבורג בפרס נובל על תגליתו כי מחלת הסרטן נגרמת בשל חוסר חמצן בתאים. במסגרת המחקר הסביר ד”ר ורבורג כיצד תא בריא משתנה בצורה מסוכנת כאשר אינו מסוגל עוד לצרוך חמצן על מנת להפוך סוכר לאנרגיה. בגלל מחסור בחמצן הוא מפעיל מנגנון חלופי והופך את הסוכר לאנרגיה באמצעות תסיסה. החומצה הלקטית שנוצרת בתהליך זה מורידה את רמת ה PH  בתאים ומשבשת את יכולת הדנ”א לשלוט על חלוקת התאים. ד”ר ורבורג הוכיח כי תאים סרטניים מתפתחים בסביבה חומצית ומתקשים לשרוד בסביבה בסיסית. כלומר אם נצליח לשנות את רמת ה PH בגוף ולעבור למצב בסיסי, נוכל למנוע התפתחות  תאים סרטניים מידע זה אכן מזעזע, אך אמיתי לגמרי  .מהו הPH? מה הרמה הנדרשת? ומה לעשות כדי לאזן.

 

מהו ה– PH של הגוף?

הPH הינו מידה לחומציות או בסיסיות של תמיסה/דם/נוזלים בתא או בין התאים בגוף. רמת ה-PH נמדדת בין 0 ל-14 כשנקודת האיזון היא 7  שמשמעותה רמת PH נייטרלית. כל מדידה מעל 7 היא בסיסית ומשמעותה זרימת חמצן תקינה בדם בתא או בנוזלים בין התאים. כל מדידה מתחת ל-7 משמעה חומציותהדם בגוף האדם צריך להיות מעט בסיסי (7.35 – 7.45). מעל או מתחת לתחום זה משמעו מצב של מחלה. אם חומציות הדם מתחת ל- 6.8 או מעל 7.8, התאים מפסיקים לתפקד ונגרם מוות. לכן הגוף, שואף באופן מתמיד לאיזון החומציות. במצב של בריאות תקינה מצליח הגוף לשמור על איזון על ידי סילוק עודפי החומציות. כמובן שצריכת גורמי חומציות עודפת, מעבר למה שהגוף יכול להתמודד עימו מפרה את האיזון.האיברים האחראיים למניעת הצטברות חומצה הם בעיקר הכליות והריאות ובמידה מסוימת גם העור

 

מה קורה כשהאיזון מופר  ?

כאשר האיזון מופר מתחילות להופיע בעיות בריאותיות וזאת מכיוון  שלצורך האיזון הגוף עשוי להשתמש במינרלים אלקליים (מינרלים בסיסיים) מתוך המאגרים שיש לו כגון נתרן, אשלגן, מגנזיום וסידן. המינרלים הללו נלקחים למעשה מאיברים חיוניים ומהעצמות על מנת לסתור ולנטרל את החומצה. חוסר האיזון משפיע על אוכלוסיית חיידקי המעיים וגורם לתפקוד לקוי של אנזימים וכך למעשה אין ספיגה ושימוש תקין בחומרים המזינים ונוצרים חוסרים תזונתיים. כל זאת יוצר נזק מצטבר לגוף, שלעיתים מתגלה רק לאחר שנים ומתבטא במחלות שונות. למרבה הצער נוטים רופאים ותזונאים להתעלם מהשאלה האם המזונות שעליהם הם ממליצים עוזרים או מפריעים לאיזון החומצי-בסיסי של הגוף. במקום זאת, הם נוטים להתמקד בחומרים המזינים שמספקים המזונות השונים – כמו חלבונים, פחמימות ושומנים ומוסיפים ויטמינים ומינרלים שלעיתים מיותרים. אין ספק שחומרים מזינים ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות ואי אפשר לשרוד בלעדיהם.

 

אבל, הנקודה החשובה ביותר היא להבין שיכולת הגוף לספוג ולהשתמש בחומרים המזינים קיימת רק כשהאיזון חומצי-בסיסי שלו תקין!

 

 

מה גורם לגוף להיות חומצי?

מזון, מתח, לחץ וחוסר פעילות גופנית או במילים אחרות – אורח החיים המודרני והתזונה המקובלת כיום.לכן חשוב להתבסס על תזונה המכילה יותר מזון בסיסי וצמצום צריכת המזון החומצי.

 

מזונות גורמי בסיס וגורמי חומצה

יש לזכור שלא חשוב אם המזונות שאתם צורכים חומציים או בסיסיים מלכתחילה. חשוב מה קורה אחרי תהליך העיכול האם הם תורמים למאגרי הבסיס של הגוף, ו/או מנטרלים חומציות, או שהם מוסיפים חומציות, המאלצת את הגוף להיאבק כדי לנטרל אותה.

 

לעיתים קרובות, מזון שלדעת רוב האנשים גורם לחומציות עושה בדיוק ההפך, אחרי שהוא עובר מטבוליזם (עיכול,חילוף חומרים). לדוגמה: לימון יוצר בסיסיות חזקה, אף שהוא חומצי מבחינה כימית (ועכשיו הציבור יכול להבין מדוע אנו ממליצים שוב ושוב על שתיית מיץ לימון השכם בבוקר!). פירוש הדבר שלא כל המזונות שערכי ה-pH המקוריים שלהם חומציים, יוצרים חומציות בגוף, ולא כל המזונות הלא-חומציים מטבעם יוצרים סביבה בסיסית אחרי שהם עוברים מטבוליזם. עוף, לדוגמה, אינו חומצי, אך כשהוא מתעכל בגוף, יש לו השפעה חומצית מתונה.

 

מהם המזונות החומציים ומהם הבסיסיים  

לא מפתיע לגלות כי המזונות החומציים הם בעיקר מזונות מן החי כמו בשר, עוף, דגים ומוצרי חלב (ואכילת מזונות אלו בכמויות גדולות בהרבה מהנדרש לגוף!). כמו גם בשר ומזון מעובדים, קמח לבן, סוכר לבן, קפה, אלכוהול, חומרים משמרים, צבעי מאכל, מרגרינה ועוד “מזונות”, המהווים חלק בלתי נפרד מהתזונה המערבית.

מזון בסיסי כולל: ירקות ירוקים, שקדים, נבטים,פירות וירקות בשלים. דגנים מלאים כקמח מלא, אורז מלא, כוסמת,קינואה ודוחן.

 

תזונה מאוזנת באמת

מחקרים מראים (ובהחלט גם מספיק גם לזכור כיצד חיו בדור הקודם לנו) כי המזונות העיקריים שצרכנו בעבר היו מזונות יוצרי-בסיס בעיקר.

בעבר מזונות יוצרי חומצה נצרכו:

אבכמויות מעטות

ב. בזמנים מיוחדים כמו חגים ושבתות ולא בכל ימות השבוע

ג. חשוב גם לזכור כי בשר, דגים, עופות וחלב ומוצריו לא היו מעובדים ומוזנים בעצמם במזון המכיל אנטיביוטיקה והורמונים

ד. בעקבות התפתחות  “תעשיות מזון” אדירות המעוניינות למכור לנו וכמה שיותר, שינו בעזרת שימוש באמצעי פרסום אגרסיביים ומטעים הרגלי תזונה בריאים שהיו קיימים. דוגמא קטנה: משפטים כמו: אין כמו במבה… בשבילו זה דני ובשבילך חלב מתחילים מיד להתנגן בראש. ולמעשה בעקבות שנים של שיווק וג’ינגלים פיתחנו הרגלי תזונה גרועים שהובילו  לתחלואה בדור הזה גם בקרב ילדים ותינוקות.בין השורות נוסיף כי השינוי התזונתי הביא גם לפריחה של תעשיית הדיאטות ותעשיות התרופות.

 

האם ידעתם כי התרופות הנמכרות ביותר בעולם הם התרופות סותרות החומציות שעוזרות גם לצרבת כדוגמת מאלוקס?

 

הפחתת מתחים אורח החיים כיום תורם בכל רגע ורגע לתחושות הלחץ. מירוץ חיים מטורף, עליות מחירים, מצב בטחוני, בחירות. זכרו, גם למתח ולחץ יש השפעה על  האיזון החומצי בסיסי והפיכת הגוף לחומצי.

ידע הוא כוח בעזרת התבוננות ומידע נכון נוכל להחליף הרגלים אלה בהרגלים בריאים ולהחזיר את הגוף לאיזון.

 

עצות להפחתת מתחים

קיימות היום טכניקות רבות להפגת מתחים אותן נפרט בהמשך אבל לפני הכל אפשר להשתמש בכלים הבסיסיים ביותר: הליכה באוויר הפתוח – התחילו את היום עם צעדה קצרה השכם בבוקר. אפשר גם בערב, גם 20 דקות בהליכה מתונה, או מעט מהירה, ריקוד קצר ושמח, מחיאת כף, גם צחוק וחיוך רחב גם כשממש קשה לחייך עוזרים ומאוד. טכניקות כמו תרגול יוגה, מדיטציה, E.F.T  (פרטים על הטכניקה בקליניקה), התעמלות אירובית, טאיצ’י וצ’י קונג. וכמובן עבודה פנימית והקשבה להרצאות בנושאי חיזוק באמונה וביטחון

 

עצות לתזונה מאזנת חומצי בסיסי

הקפדה על הנחיות התזונה המובאות כאן יעזרו לשפר משמעותית את האיזון החומצי בסיסי וכתוצאה מכך את יכולת ספיגת רכיבי המזון. מהר מאוד תרגישו שיפור בבריאות וברמת האנרגיה. מידת החומציות ההתחלתית היא זו שקובעת כמה זמן יעבור עד שתגיעו לאיזון. י ייתכן  ויעברו  כמה חודשים עד שתאזנו את גופכם, תלוי כמה מינרלים חסרים לכם. אך אל תניחו לכך לרפות את ידיכם, היו סבלניים והתמידו, כי התועלת לבריאותכם בטווח הארוך והארוך מאוד, תהפוך את המאמץ לכדאי.

 

קיצור דרך אפשרי ורצוי בעזרת טיפול לניקוי הגוף מרעלים של “שמן טוב“. הטיפול מקצר מאוד את תהליך הפיכת הגוף למאוזן בסיסי ומנקה את כל הרעלים שהצטברו.

לפרטים-כנסו לאתר או פנו אלינו בטלפון 077-5052018

  • העצה הידועה – התחילו את הבוקר בשתיית מיץ מלימון 1 אפשר מעורבב במים נקיים. לסובלים מבעיות עיכול/קנדידה מומלץ לשתות יחד עם כף שמן אורגנו (שמן האורגנו של “שמן טוב” עכשיו במבצע!).
  • במשך היום שתו לימון כמה וכמה פעמים + מים. ניתן להחליף את הלימון גם בכפית או שתיים חומץ סיידר תפוחים אורגני שגם הוא טוב להורדת החומציות ועוזר לדיאטת הרזייה.
  • הוסיפו לארוחות :עדשים, בטטות, שורש פטרוזיליה,סלרי,סלק ,גזר,לפת,בצל וקולורבי. ירקות אלה עוזרים להורדת החומציות. (מתכונים טעימים לתזונה מאזנת באתר שמן טוב!)
  • שתו מיץ מירקות ירוקים טריים, כי הם יוצרי-בסיסיות מצוינים. מומלץ לשתות מיץ ירוק בבוקר (מתכון באתר)
  • אכלו  ירקות ירוקים במשך היום. העלים הירוקים של העולש, סוגים שונים של כרוב, חרדל ולפת בריאים במיוחד, כי הם יוצרים בסיסיות גבוהה ועשירים בוויטמינים חשובים, מינרלים ותרכובות צמחיות .
  • אם אתם מכירים או מוכנים לנסות הוסיפו למרקים או למאכלים אחרים מיסוֹ או אצות ים, שהשפעתם בסיסית.
  • אפשר להוסיף זנגביל טרי מגורר למאכלים וסלטים שיגביר את הבסיסיות יתבל  וישפר את העיכול..
  • כשאתם אוכלים דגנים, בחרו כאלה שיוצרים בסיסיות: שיבולת שועל, אורז מלא, פרא, אדום, קינואה,כוסמת.
  • אכלו כמה מנות של פירות טריים ביום, במיוחד כחטיפים (תחליף נפלא לנישנושים). סלט פירות הוא דרך טובה לכלול בתזונתכם מזונות יוצרי-בסיסיות עשירים בחומרים מזינים.
  • שתו מים במשך היום! לפחות 8 כוסות ועדיף מים נקיים.
  • וכמובן, “סור מרע” הפחיתו ועד כמה שיותר את צריכת הקפה, אלכוהול, סוכר וקמח לבן, מזון מעובד ומתועש, חטיפים, ממתקים וכל מה שנכלל בקטגורית “מרעין בישין”

 

 

הורידו חינם!

המדריך לתזונה נכונה במשפחה

כל המידע הנחוץ לחיים של בריאות. קבוצות מזון, מתכונים, מידע חשוב,טבלת חומצי בסיסי

 

דילוג לתוכן