מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 272 ש"ח, ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

זהירות שומן טראנס לפניך!

אוהבים לאפות? מרגרינה היא חלק בלתי נפרד ממתכוני העוגות האהובים עליכם? רגע לפני הכנת העוגה הבאה נלמד על נזקי שומן הטרנס.

שומן הטרנס הוא שומן בלתי רווי צמחי שהומצא כתחליף זול לחמאה ולהענקת חיי מדף ארוכים יותר למוצרים תעשייתים.  בתהליך העיבוד הוא עובר “ישור” בתהליך ההקשייה שהופך אותו למוצק בטמפרטורות החדר ולצמיג ודביק יותר בעורקים ובדם.  בגלל היותו סינטטי הוא מפריע גם לתפקוד תקין של חומצות שומן טבעיות.

נזקי שומן הטראנס:

  • גורם לעליה ברמות הכולסטרול הרע בדם ומעלה את הסיכון להתקף לב.שימו לב! מחקרים הראו שהסיכוי של נשים שצרכו שומן טראנס ללקות בהתקף לב עלה פי 5 לעומת נשים שצרכו מינימום! אצל גברים הסיכון הוכפל!
  • העלאה משמעותית בסיכון לסוכרת .
  • פגיעה בתפקודי המוח ברמה שכלית וההתנהגותית שם בולטת ההשפעה על הילדים. צריכת שומן טרנס מפריעה למטבוליזם של חומצות שומן לינוליאית וארכידונית שחיונית לגדילה והתפתחות ילדים ואז יש פגיעה ברמות חומצות שומן מסוג אומגה 3 ו6 שחיוניות לגדילה והתפתחות בעיקר של המוח. פגיעה במטבוליזם גורם גם לאלרגיות, אפשרות של אסטמה וכמובן השפעה על העתיד בבריאות הכללית.
  • נשים ותינוקות-צריכה עודפת על ידי נשים הרות עלולה לפגוע בהתפתחות העובר! ככל שתזונת האם מכילה יותר שומן טרנס בשנים לפני ההריון וכן בתקופת ההריון והנקה רמת שומן הטרנס בתזונת התינוק עולה.

.

שומן הטראנס מצוי במרגרינה, בחטיפים מלוחים ומתוקים,עוגות ועוגיות,בורקסים, צ’יפס, אבקות מרק ותבשילים מהירי הכנה בכוס.  יכול גם להימצא במזון קפוא מוכן כבורקסים,ג’חנון, מלוואח.

כדי לדעת אם קיים שומן טרנס במוצר וכמה הוא מכיל – קראו את האותיות הקטנות!

זכרו כי כתחליף למרגרינה באפייה ניתן להשתמש בשמן,שמן קוקוס. רק בריאות! שבת שלום!

דילוג לתוכן