מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 272 ש"ח, ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

ההתמודדות עם מתח ולחץ באופן הטבעי

בכדי למנוע מתח ולחץ מיותר בקריאת המאמר נתחיל בבשורות הטובות – אפשר גם אחרתאפשר לטפל במצבי המתח ולחץאפשר לחיות טוב יותר עם המציאות ואפילו אפשר גם לשפר את הבריאות – ועל כך נרחיב בחלקו השני של המאמר.
כולנו חווים מצבי מתח ולחץ במהלך חיינוקצב החיים המסחררההתרחשויות העולמיות המואצות והדרישות הגוברות בבית ובעבודה עלולים להכניס אל חיינו מתחים ולחציםנוסיף לכך את עצם חיינו במדינת ישראל ואת כל שאנו חווים מעצם היותנו פהונראה כי הדברים יכולים להיות לא פשוטיםקריאת רשימה זו בעצמה יכולה לגרום ללחץ ומתח.
המתח והלחץ הם כמו רעל שמטפטף לאט ובשיטתיות אל גופינו ופוגע בכל מערכות הגוף והנפש.
הם גורמים לנו לבלות ולהזקנה בטרם עתלהחלשות מערכת החיסון ולהיווצרות מחלותהחל משפעותדרך מחלות וירליותמחלות לב,לחץ דם גבוהסוכרתכיבי קיבהמחלות כרוניות ועד סרטןברמה הנפשית חשיפה למתח ולחץ ממושכים גורמים לנו לשינויים קיצוניי
בנוסף לכךבמצבי מתח ולחץמתוך רצון להקלה ברמות הלחץ והמתחאנשים רבים גורמים לעצמם נזק בריאותי מתמשך נוסף על ידי עישון מוגבראכילה לא בריאהושתייה מוגברת של אלכוהול וקפה .
אפשר בהחלט להתמודד עם מצבי מתח ולחץ מתמשכים תוך שיפור איכות החיים והבריאות הכלליתמומלץ לשלב ביוםיום את כל העצות המובאות או לפחות להשתדל ליישם כמה שיותר מהן
תזונה נכונה– במצבי מתחהצרכים התזונתיים משתנים ומתגברים באופן דרמטיהסיבה לכך היא שבזמני מתח ולחץהגוף עובר שינויים פיזיולוגיים משמעותיים מאוד המובילים לבריחה של ויטמיניםמינרלים ושאר חומרים פעילים מהגוףלמשלבמהלך תקופות של מתחהגוף מאבד סידן בקצב מהיר פי ארבע מקצב איבוד הסידן בימים רגילים.
לכן ההמלצה הראשונה היא הקפדה על תזונה בריאה יותר המכילה את כל אבות המזוןעם דגש על מזונות מלאים (קמחאורז מלא).חשוב גם להקפיד על זמני וסדרי הארוחותכולל ארוחת בוקרוכן אכילה ולעיסה איטיתמומלץ להימנע משתיית קפה מרובהצריכת אלכוהול וממזונות המכילים קפאין כמו שוקולד.
תוספי מזוןעקב איכות המזון היום מומלץ לצרוך על בסיס קבוע תוספי תזונה כגוןויטמין בי קומפלקסויטמין וכן סידן ומגנזיום שיש בהם השפעה מאזנת ומרגיעהמומלצת ביותר צריכת אומגה המסייעת בהפחתת השינויים ההתנהגותיים הנובעים ממצבי מתח ולחץ כמו אגרסיביותומשפרת עמידות במצב הלחץ.
חשוב לדעת כי אין לצרוך תוספי מזון ללא הכוונה מקצועית וכן יש חשיבות רבה לאיכות תוספי המזון שמכאן נובעת מידת השפעתם על הגוף.
שתיית חליטות צמחיםבמקום קפאין ומשקאות ממותקים מומלצות התמציות קמומילנענעמליסהפסיפלורהולריאן.
פעילות גופנית– תורמת רבות להפגת מתחיםמומלץ לבחור בהתעמלות אירובית המתאימה לכם אישית.הליכה באוויר הפתוח נפלאה להרגעה!
טפולי עיסויעיסוי פיזי הוא נפלא להרפיית ופריקת המתח שהצטבר בשרירים ובמערכות הגוף.
שמנים ארומטיים.- משפיעים מייידית על הנפש ומהווים תחליף טבעי לתרופות הרגעההשימוש בשמנים הוא בעיסוימריחהמבער.
תרגול טכניקות הרפייהכיוגהמדיטציה וכדומה.
חשיבה חיובית– מציאות בדרך כלל אי– אפשר לשנותאפשר לשנות את ההתייחסות למציאותחשיבה חיובית היא בדכ לא מובנת מאליה– אצל רובנו היא עבודה תמידיתניתן להיעזר במשפטים מחזקים.
ונסיים במילים שהם תמצית חיים בזמנים אלו:
אלוקיםתן לי כוח לשנות את הדברים שבכוחי לשנותיכולת לקבל את מה שאין בכוחי לשנותותבונה להבדיל בין השניים. 
דילוג לתוכן