מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 272 ש"ח, ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

חשוב וכדאי לדעת – כל האמת על החלב ומוצרי החלב

 

כל מה שחשוב לדעת על החלב ומוצרי חלב

 חלב הוא בריא או לא בריא?

אנחנו חייבים חלב כדי לחיות?

או שנחיה יותר טוב בלי חלב?!!

חלב ומוצריו הם לא מומלצים  לצריכה יום יומית , לפחות לא בכמות של “3 ביום” כפי שחינכו אותנו יצרני החלב לחשוב.

צריך לזכור שמעדנים, שוקו, קוט’ג וגבינות צהובות מלבד התואר מוצר חלב הם “עשירים” בסוכרים, כמויות מלח גבוהות ועוד חומרים.

למרות שמנסים להפחיד אותנו – לויטמינים ומינרלים שבחלב ומוצריו יש תחליפים גם בעולם הצומח וגם בעולם החי.

לפני שנפרט את כל הגורמים המביאים למסקנה עולמית זו אנו ממליצים על ניסוי עצמאי – הימנעו כמה ימים ממוצרי חלב ושימו לב לתופעות המתרחשות בעקבות ההפסקה. ליחות, נזלות, גאזים, נפיחות, מיגרנות, עייפות. האם תופעות שהייתם רגילים אליהם נעלמו או הופחתו ? הגוף יודע הכל!

  חלב וחומציות:

הבסיס לבריאות היא שמירה על רמת חומציות תקינה ומאוזנת PH בין 6.5 ל 7.5. התזונה המתאימה תכיל 80% מזון בסיסי מול 20% מזון חומצי. בתזונה היומיומית רובנו צורכים יותר מידי מזונות חומציים: סוכרים, משקאות תוססים, קפה, בשר, עוף, דגים וכמובן כל מוצרי החלב וביצים.

חלב ומוצריו הם חומציים ביותר. במצב רגיל הגוף יודע להתמודד עם חומציות אבל במצב של צריכת יתר של מאכלים חומציים הגוף נאלץ לנטרל את החומציות על ידי שימוש במאגרי מינרלים בסיסיים כאשלגן, נתרן, מגנזיום וסידן!. השימוש במאגרים אלה יוצר נזקים למערכת הלב, גורם ליתר לחץ דם, אבנים בכליות, פגיעה במערכת החיסונית ואפילו יכול לעודד גידולים סרטניים.

סידן וחלב:

החומציות משפיעה גם על מאגרי הסידן שנמצאים כידוע בעצמות. הגוף משתמש בסידן מהעצמות לנטרול החומציות, וכשהחומציות גבוהה מתחיל תהליך הנקרא בריחת סידן שמשמעה החלשות והתפוררות העצמות. אם כך, האמירה המוכרת כל כך שתשתו חלב כדי למנוע דלדול של מאגרי הסידן בעייתית ביותר. דווקא בארצות בהן לא צורכים חלב – אין בריחת סידן. מקורות טובים לסידן בכמויות גדולות אפשר לקבל מטחינה מלאה, שומשום מלא, ירקות ירוקים, אגוזים, שקדים, סרדין עם עצמות ופירות יבשים.

 

אי סבילות ללקטוז:

רוב בני האדם כמו כל היונקים בטבע מפסיקים לייצר אנזימי פירוק לקטוז (סוכר החלב) אחרי שלב הגמילה מהיניקה, כך שאם אנחנו ממשיכים לצרוך חלב ומוצריו אנחנו מכניסים לגופנו לקטוז שגופנו לא יכול לפרק. הלקטוז שמצטבר כרעל בגוף הוא זה שיוצר תופעות כמו: ליחה רבה, הפרשות לא סדירות, הפרשות מסריחות, גזים רבים, עיכול לא סדיר וכאבי בטן. אם לא מפסיקים לצרוך חלב, התופעות האלו יכולות להתפתח בגופנו למחלות כרוניות (הקשורות בעיקר למערכת העיכול).,על פי פרסומי האקדמיה האמריקאית לרפואת המשפחה ,כ75% מאוכלוסיית העולם אינם יכולים לעכל חלב עקב אי סבילות ללקטוז.

הורמונים:

חלב ומוצרי חלב הם גם המקור העיקרי להורמונים בתזונה מערבית, והם מספקים כ-70% מהאסטרוגן והפרוגסטרון בתזונה שלנו. הסיבה לכך היא שבמשקים מתועשים כמו בישראל רוב החלב מגיע מפרות הרות שרמות ההורמונים בחלבן גבוה באופן טבעי.

תחליפים לחלב ומוצרי חלב:

חייבים חלב? אפשר חלב סויה במידה (גם היא שנויה במחלוקת), חלב אורז וחלב שקדים. שימו לב ! חלק גדול מהצורים בחנויות מכילים סוכר! חפשו את אלה ללא סוכר!

למעשה לא צריך “להחליף” את מוצרי החלב אלא פשוט לחזור ולהתרגל לאכול חלבון מהצומח כגון: קטניות ואגוזים. גם חלבון +פחמימה מהווים חלבון מושלם וכמובן דגים, עוף ובשר, אמיתיים ובמידה.

סובלים מטחורים/ פיסורה /צרבת?

חלב ומוצריו גורמים לחומציות יתר ובעיות עיכול! להחלמה מהירה, הימנעו לחלוטין מחלב ומוצריו. לאחר ההחלמה, עדיף רק  מעט מוצרי חלב עיזים .

לסיכום,

אתם האחראים על בריאותכם.

יש אסכולות השוללות חלב ומוצריו לגמרי , מובן לחלוטין

יש אסכולות שלא שוללות את כל מוצרי החלב כתזונת ה”פליאו” הכוללת רק מוצרי חלב שמן

ותמיד אפשר לצרוך מעט,

תוך הקשבה לגוף ועם כל הידע שקיבלתם כאן מאיתנו.

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

דילוג לתוכן