שירות לקוחות ורכישה טלפונית: 077-5052018 מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 278 ש"ח ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

תזונה  חומצית ובסיסית והטיפול בטחורים

 

מדוע חשוב איזון החומצה בסיס בגוף?

המזונות השונים מספקים לנו רכיבי תזונה חיוניים כמו חלבונים, פחמימות, שומנים, ויטמינים ומינרלים. רכיבים אלה ממלאים תפקיד חשוב בשמירה על הבריאות ,אולם הגוף יכול לספוג ולהשתמש בחומרים המזינים המגיעים מהמזון רק כשהאיזון חומצי-בסיסי תקין.

מה קורה כשהאיזון מופר  ?

אז מתחילות להופיע בעיות בריאותיות וזאת מכיוון  שלצורך האיזון, הגוף עשוי להשתמש במינרלים בסיסיים מתוך המאגרים שיש לו כגון נתרן, אשלגן, מגנזיום וסידן. המינרלים הללו נלקחים למעשה מאיברים חיוניים ומהעצמות על מנת לסתור ולנטרל את החומצה. חוסר האיזון משפיע על אוכלוסיית חיידקי המעיים וגורם לתפקוד לקוי של אנזימים וכך למעשה אין ספיגה טובה של המזון ונוצרים חוסרים תזונתיים. כל זאת יוצר נזק מצטבר לגוף, שלעיתים מתגלה רק לאחר שנים ומתבטא במחלות שונות

מה גורם לגוף להיות חומצי?

מזון, מתח, לחץ וחוסר פעילות גופנית או במילים אחרות – אורח החיים המודרני והתזונה המקובלת כיום. לכן חשוב להתבסס על תזונה המכילה יותר מזון בסיסי וצמצום צריכת המזון החומצי.

מזונות גורמי בסיס וגורמי חומצה

יש לזכור שלא חשוב אם המזונות שאתם צורכים חומציים או בסיסיים מלכתחילה. חשוב מה קורה אחרי תהליך העיכול. האם הם תורמים למאגרי הבסיס של הגוף, ו/או מנטרלים חומציות, או שהם מוסיפים חומציות, המאלצת את הגוף להיאבק כדי לנטרל אותה.

לעיתים קרובות, מזון שלדעת רוב האנשים גורם לחומציות עושה בדיוק ההפך, אחרי שהוא עובר מטבוליזם (עיכול, חילוף חומרים). לדוגמה: לימון יוצר בסיסיות חזקה, אף שהוא חומצי מבחינה כימית . פירוש הדבר שלא כל המזונות שערכי ה-pH המקוריים שלהם חומציים, יוצרים חומציות בגוף, ולא כל המזונות הלא-חומציים מטבעם יוצרים סביבה בסיסית אחרי שהם עוברים מטבוליזם. עוף, לדוגמה, אינו חומצי, אך כשהוא מתעכל בגוף, יש לו השפעה חומצית מתונה.

מהם המזונות החומציים ומהם הבסיסיים  

המזונות החומציים הם בעיקר מזונות מן החי כמו בשר, עוף, דגים ומוצרי חלב (ואכילת מזונות אלו בכמויות גדולות בהרבה מהנדרש לגוף!). כמו גם בשר ומזון מעובדים, קמח לבן, סוכר לבן, קפה, אלכוהול, חומרים משמרים, צבעי מאכל, מרגרינה ועוד “מזונות”, המהווים חלק בלתי נפרד מהתזונה המערבית.

מזון בסיסי כולל: ירקות ירוקים, שקדים, נבטים, פירות וירקות בשלים. דגנים מלאים כקמח מלא, אורז מלא, כוסמת, קינואה ודוחן.

איך ומתי כדאי ונכון לאכול מזונות המוגדרים כחומציים?

אוהבים בשר?דגים? עופות? לא סובלים מבעייה בריאותית /בעיות עיכול קשות, או חוסר איזון מוחלט?

אם כך,הכי נכון להפריד בין אכילת  חלבונים ופחמימות. תוכלו בשר ועדיף כזה שלא בושל זמן רב יחד עם ירקות. פחמימות תוכלו בזמן אחר!

תוספי מזון המומלצים לאיזון החומציות בסיסיות בגוף ועוד

נטילת תוספי מזון מתאימים בכל יום תתרום מאוד לאיזון הבריאותי!

פרוביוטיקה – החיידקים הטובים של המעיים . חובה!! קחו כדור או 2 לפי המינון המומלץ בכל בוקר על קיבה ריקה, יחד עם מים ולימון ותרגישו טוב יותר!

שמן אורגנו- מתאים מאוד לאיזון החומציות בסיסיות כמו גם טיפול בקנדידה/הליקובקטור. אפשר לשתות מהול בשמן זית בבוקר יחד עם מים ולימון

מורינגה- עלי עץ המורינגה הם נפלאים לניקוי רעלים יום יומי כמו גם איזון חומציות ושאר מערכות הגוף

טיפים נוספים וחשובים

 לימון מוסיף המון!

שתיית מים בטמפרטורת החדר עם 1/2 לימון בכל בוקר עוזרת מאוד לאיזון החומצי הבסיסי ונונתנ בוסט ליום נפלא

ג’ינג’ר

גם הוא מוסיף לאיזון החומצי הבסיסי, .אפשר להוסיף ללימון של הבוקר. אפשר להוסיף לשייק או לשים חתיכה בכוס מים, להוסיף נענע ולשתות במשך היום.

שייק של בוקר!

ריכוז של כמה וכמה מבססים תורם לתחושת בריאות על הבוקר. השייק מכיל כמהמרכיבים-לא חובה להוסיף את כולם. אבל לימון וגי’נג’ר –כדאי.

תפוח, מיץ לימון, ירקות ירוקים, אבקת מורינגה ואצה כחולה ירוקה. פיסת ג’ינג’ר ,שמן קוקוס  אפשר להמתיק עם מעט סילאן – לטחון הכל ביחד ולשתות כוס

*טיפ קטן –רוב האנשים מתקשים להכין שייק בכל בוקר, לכן אפשר גם להכין שייק ליומיים.. ולשמור במקרר בקופסת זכוכית סגורה

מדוע הנושא החומצי בסיסי חשוב בטיפול בטחורים/ פיסורה

רקמה שהיא חומצית קשה לה להחלים והיא נוטה להיפצע ולדמם בקלות .

לכן אכילת מזונות שהם בסיסיים בזמן שיש טחורים/פיסורה עוזרים לגוף לעזור לעצמו.

לסיכום

איזון היא מילת המפתח לחיים של בריאות!

שלבו את המזונות המתאימים בזמנים המתאימים יחד עם תוספים איכותיים ותגיעו לאיזון!

קראו עוד על שמן האורגנו

חזרה למאמרים

כתיבת תגובה

עגלת קניות

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping
דילוג לתוכן