שירות לקוחות ורכישה טלפונית: 077-5052018 מבצע!! משלוח חינם לנקודת שירות מהזמנה של 278 ש"ח ומשלוח חינם עד הבית מהזמנה של 319 ש"ח

החום המרפא – על תפקידו של החום בטיפול במחלות החורף ועל הורדת חום

חום גוף גבוה הוא אינו מחלה, הוא סימפטום למהלך המתרחש בגוף. הבנת תפקיד החום בזמן מחלה והטיפול הנכון בחום גבוה, תורמת לחיזוק מערכת החיסון באופן משמעותי ובמניעת מחלות.

תפקיד החום 

הוא לשתק את פעילות החיידקים ובכך לאפשר למערכת החיסון לפעול ביעילות מקסימלית.

חיידקים ווירוסים וחום

לכל חיידק יש רמת חום הגורמת לו לשיתוק ולאי יכולת להתחלק ולהתרבות.
הטמפ’ הללו נעות בין 38-40 מעלות צלזיוס, בדיוק הטמפ’ שאדם מסוגל לקבל בלי שהמערכות השונות בגוף יינזקו.
למשל סטרפטוקוקים מקבלים שיתוק ומפסיקים להתרבות רק מ39 מעלות ומעלה. ווירוס השפעת – 38 מעלות.
החום אינו עולה “סתם”, אלא רק עד אותה עשירית המעלה שבה כתוצאה מהחום, החיידקים מפסיקים לנוע ,להתחלק ולהתרבות והופכים למשותקים.
מצב זה הוא האיתות לתאי הדם הלבנים – שליחי מערכת החיסון-להיכנס לפעולה ולבלוע את הפולשים הזרים -חיידקים ווירוסים.
בדרך הטבע, החום נשאר גבוה עד שתאי הדם הלבנים והזריזים, בולעים אחד לאחד את כל החיידקים המשותקים בגלל החום, ואז החום שנהיה מיותר יורד בתהליך שאורך מכמה שעות ועד יומיים.
בהורדת החום באופן מלאכותי, אנו משתקים את מערכת החיסון ומאפשרים לחיידקים לפעול ביעילות מקסימלית ולהתרבות במהירות. כשהשפעת התרופה מורידת החום פגה, החום חוזר ועולה אך עתה הוא צריך להתגבר על מספר חיידקים כפול ומכופל! משום כך , ברוב המקרים כשהחום שוב עולה, הוא עולה לרמה גבוהה יותר וגורם לסבל רב יותר.

כשיש (ויש) הרגשה רעה בזמן החום

ואיך מעבירים את ההרגשה הרעה
היא אחת הסיבות שבשלה אנו נוטים להוריד חום.
אבל, החום למעשה “מאלץ” אותנו  לשכב ולנוח והמנוחה הכפויה הזו היא המאפשרת לגוף להשקיע את האנרגיה הדרושה לו לטפל במחלה.
קיימים שני גורמים המגבירים את הסבל ואם נמנע אותם, האדם לא יסבול ממש והחום יכביד רק באופן “שיכריח” את האדם להישאר במיטה ולהרבות בשינה.
א.  תנודות העלייה והירידה של החום על ידי תרופות–  למעשה ההרגשה הרעה ביותר מופיעה בזמן העלייה של  החום. הגוף עובר שינוי – בגלל כלי הדם שנלחצים ונמתחים ככל שעולה החום. כאשר החום מתייצב הגוף מסתגל בהדרגה לטמפ’ החדשה וגם אם האדם אינו מרגיש כבריא הסבל פוחת. כאשר מורידים את החום, כל פעם שהוא עולה, אזי מרגישים רע יותר  בעליה של החום. לאחר מכן יש  הקלה בירידה- לאחר נטילת התרופה, אך כשהחום עולה שוב, חוזרת ההרגשה הרעה ואפילו יותר כי בפעם הזו לרוב, החום אפילו גבוה יותר.
ב אכילה-. מתאים ביותר בזמן מחלת חום להימנע ממזון. הימנעות זו תביא להקלה גדולה לחולה ולהחלמה מהירה יותר. בדרך כלל החום אינו גורם נזק לרקמות ומערכות של הגוף. יוצאת מכלל זה מערכת העיכול כשהניזוקים מהחום הם האנזימים הנמצאים בקיבה ובצינור העיכול. האנזימים מאבדים לחלוטין את כושר תיפקודם כשהחום עולה וכך קורה שהמזונות שנמצאים במערכת העיכול בזמן עלית החום  אינם יכולים להתעכל, ובמקום זאת הם מתקלקלים ותוססים – והם הסיבה העיקרית להרגשת הבחילה, שילשול, כאבי ראש ותחושת הרעלה
.עובדה מעניינת היא שהתיאבון למעשה נעלם יום יומיים לפני עליית החום


הורדת חום בדרך הטבעית

ואם בכל זאת בחרתם או נוצר הצורך להוריד חום, חשוב לדעת כי תרופות מורידות חום כדוגמת האקמול מכילות פרצטאמול אשר במינונים גבוהים ושימושים תכופים יכולות לגרום לנזק בעיקר לכבד.
וגם – בדרך כלל לוקח כ20 דקות עד שמורגשת השפעת התרופות מורידות חום אז בכל מקרה כדאי לשלב/להוסיף או רק להוריד בדרך הטבעית .
הדרך האפקטיבית, המהירה והבריאה ביותר להורדת חום היא הדרך הטבעית.
 בדרך הטבעית מומלץ להשתמש באמצעים הבאים:

שימוש בחומץ טבעי או חומץ תפוחים
א. יוצקים בקערה כמות שווה של מים וחומץ, לטבול זוג גרביים בתערובת, לסחוט מעט ולגרוב לחולה. על הגרביים האלה גורבים עוד זוג גרביים יבשות ואם צריך עוד זוג. להוריד כשהגרביים מתייבשות.
ב. מערבבים בקערה כמות שווה של חומץ ומים. משכיבים את החולה על מגבת גדולה, ומשפשפים את התערובת בתנועות זריזות על כל חלקי הגוף-כל פעם חושפים איבר אחד. מטפלים, מלבישים וממשיכים לאיבר הבא. אפשר להתעכב בכפות הרגליים ולעסות היטב. אפשר גם להניח רטייה קרה מהתערובת הנ”ל על המצח.

עיסוי אגודלים
לעסות את אגודלי החולה באמצע בתנועות סיבוביות לפחות 5 דקות.
קומפרס קמומיל
מרתיחים כף גדושה קמומיל עם רבע כוס מים. מחכים שיהיה פושר. שוטחים על מגבת ומצמידים לחזה ועוטפים בניילום,עדיף ניילון נצמד. לפחות לרבע שעה.
קומפרס שמנים אתריים:
מערבבים שמן לבנדר, עץ התה ומים ביחס של 2 טיפות שמן לבנדר 2 טיפות שמן עץ התה ½ ליטר מים ומניחים קומפרס קר על המצח.
לחיזוק מערכת החיסון, הוצאת הליחות מומלץ כמובן להשתמש ב

מוצרי “קל חורף” לחורף קל באמת!

עגלת קניות

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping
דילוג לתוכן